پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | 2022-12-01
کد خبر: 3778 |
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

انتشار فایل صوتی منتشر شده از خبرنگار بی بی سی فارسی با واکنش تلویزیون اینترنشنال روبرو شد و دعوا بین این دو رسانه تروریستی بالا گرفت.

به گزارش دلاوران مرصاد  در هفته گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی بی سی منتشر شد که در آن وی به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه طلب) گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود!

همچنین بررسی خبرنگاران  نشان می‌دهد که در این مدت اینترنشنال با ۲۵ حزب تجزیه‌طلب ۱۲۰  گفت وگو گرفته و پخش کرده است.

دعوای بی بی سی و اینترنشنال بالا گرفت

 

حالا پس از انتشار این گفت‌وگو، اینترنشنال که نقشه‌های خود توسط بازوی دیگر اپوزیسیون نقش بر آب می‌بیند، گزارش تندی را علیه رعنا رحیم‌پور و رسانه BBC فارسی منتشر کرده است.

اینترنشنال گزارش خود علیه رعنا رحیم پور را با این جمله آغاز می کند: «وکیل مدافع شیطان یا خبرنگار بی طرف بی بی سی»، سپس هرگونه سندی علیه وی دارد و ندارد را روی داریه می ریزد.

سپس این رسانه ای که دوست دارد خودش را مدعی آزادی بیان معرفی کند، آشکارا خواهان برخورد شدید با این خبرنگار و دیگر رسانه مستقر در لندن می شود. البته همه می‌دانند که این ژست های آزادی بیان از رسانه‌ای که پولش را بن سلمانی می دهد که خاشقچی، خبرنگار مخالف خودش را به شدیدترین شکل ممکن به قتل می‌رساند نمی آید.

 

در ادامه این گزارش که نشان از بالاگرفتن دعوای دو رسانه لندنی دارد، اینترنشنال با لحن طلبکارانه می گوید  BBC با پول مالیات مردم بریتانیا و کارکنان اینترنشنال اداره می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش ۱۰ دقیقه ای که نشان می دهد که چقدر اربابان سعودی شبکه اینترنشنال  از رو شدن سیاست‌هایشان عصبانی هستند، BBC را بارها «آیت الله بی بی سی» خطاب می کنند.

 

بررسی عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها نشان می‌دهد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند که در این میان BBC فارسی ۶۵ درصد، ایران اینترنشنال ۶۴ درصد و  من و تو ۵۴ درصد از  حجم اخبار منتشر شده شان دروغ بود.

 

 

 

منبع: فارس
منبع خبر «فارس» است و دلاوران مرصاد در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3778 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09128364248  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه دلاوران مرصاد مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط دلاوران مرصاد در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید